perjantai 9. tammikuuta 2015

Vuosi 2014 / Year 2014


1. Kuka oli paras uusi tuttavuus? / Who was the best new person you've met this year?
Mursu. / Walrus <3




2. Oletko tehnyt jotain sellaista, mitä et ole ennen tehnyt? / Have you done something you haven't done before?

Ajanut autoa vieraan kaupungin keskustassa. Pidin puolentoista viikon kesäloman ja puolentoista viikon joululoman. 
Drove a car in the center of a strange city. Held nine days of summer vacation and nine days of christmas vacation from all my works.

3. Oletko seurustellut tämän vuoden aikana? / Have you been dating this year?
Kyllä. / Yes.

4. Kerro pari parasta muistoa vuodelta 2014. / Tell few memories from 2014.
Yllätyssynttärit, jotka ystäväni olivat järjestäneet paikalliseen pystybaariin. Random automatka ystäväpariskunnan kanssa pikkupaikkakunnalle Mursua yllättämään. Muutto nykyiseen uuteen asuntoon. Joulunpyhät sekä vuodenvaihde.
My surprise birthday party that my friends had arranged for me at our local bar. Random car trip with a couple that I know to surprise Walrus. Moving in to my new apartment. Christmas holidays and seeing the year change.



5. Oletko riitaantunut kenenkään ystäväsi kanssa kuluneen vuoden aikana? 
Have you got in to a quarrel with a friend of yours during this year?
En ole. / No I haven't.

6. Oletko muuttunut paljon kuluneen vuoden aikana? / Have you changed a lot during this year?
Olen, toivottavasti parempaan suuntaan. Olo on ainakin sellainen.
Yes, I hope for the better direction. At least I feel like it.

7. Oletko oppinut uusia taitoja? / Have you learned new skills? 
Olen oppinut jollain tasolla tulkitsemaan itseäni ja tunteitani.
I have, in some level, learned to know myself and decode my feelings.

8. Oletko saanut porttikieltoa mihinkään tämän vuoden aikana? / Have you got banned from somewhere?
En ole. / No I haven't.

9. Oletko ollut elokuvissa yksin tämän vuoden aikana? / Have you been alone at the movies this year?
En ole. / No I haven't.

10. Oletko ottanut tatuointia / lävistystä viimeisen vuoden aikana? Have you had a tattoo / piercing this year?
Kyllä. Uusia tatuointeja tänä vuonna ovat yrityslogo cheast piecen aloitukseksi, vasemman käden sormiin otetut "mort" ja "2306" tekstit, steampunk tyylinen ruttotohtori tatuointi oikeaan reiteen, lohikäärme-dinosaurusliskon ääriviivat vasemman jalan alaosaan sekä turkoosin ruusun oikean jalan pohkeeseen. Uusia lävistyksiä ovat huulilävistys keskellä alahuulta sekä kaksi nenälävistystä. Sekä yhden scarificationin, kolme viivaa oikean kulmakarvan kohdalle.
Yes. New tattoos for this year are my business and work logo tattooed on my chest, finger tattoos "mort" and "2306" texts on my left knuckle, steampunk styled plague doctor on my right thigh, dragon-lizard animal's outlines on my left leg and a turquoise rose on my right calf. Also I got my middle lip piercing back and paired nostrils. And also one scarification, three lines on my right eyebrow.




11. Synnyttikö kukaan läheisesi? / Did anyone close to you gave birth?
Ei. / No.

12. Kuoliko kukaan läheisesi? / Did anyone close to you die?
Ei. / No.

13. Missä maissa kävit? / On which countries you visited?
En käynyt ulkomailla. / I didn't leave Finland this year.
 
14. Mitä haluaisit vuodelta 2014 sellaista, joka ei onnistunut vuonna 2013? 

What would you want from year 2014 that didn't work out in 2013?
Ulkomaanreissua! Enemmän blogipostauksia. / A trip away from Finland. More blog posts.

15. Mikä päivämäärä säilyy muistissasi vuodelta 2013? / What date will you remember from the year 2013?
25.1.2014 Tapasin Mursun / I met Walrus.
1.6.2014 Muutto uuteen asuntoon. / Moving to my new apartment.
21.6.2014 Yllätyssynttärit / Surprise birthday party.
8-9.8.2014 Jalometalli festival at Oulu.



16. Vuoden suurin saavutuksesi? / Greatest achievement of the year?
Rennommin ottaminen. Oon hirveä stressipallo ollut aina, 2014 vuosi oli irto-ottojen ja uuden opettelemisen vuosi. Näin enemmän kavereita ja ystäviä. Opin uusia asioita itsestäni.
I was more relaxed. I am normally very easily stressing person and the previous year was time of more space and time for myself and learning to think differently. I saw my friends more. I learned new things about me.

"Now everything is fine, the sky is good, it is blue, deep and endless, makes you believe that everything else in the world is fine."


17. .. ja suurin epäonnistuminen? / Biggest fail of the year?
Työhommien ja rahanmenon vuoksi jäi käymättä etelämpänä festareilla, mm. se kauan haaveiltu Nummirock jäi kokematta sekä 10 vuoden Tuska-kierre katkesi. Turha murehtiminen ja liikaa miettiminen myös lasketaan ehkä epäonnistumisiksi.
Because of work and financial situation, I didn't go to any festivals that were held more south, for example I missed Nummirock and (what was suppose to be) my 11th Tuska festival. Also failed with worrying too much and overthinking things.

18. Kärsitkö vammoista? / Did you had any insuries?
En. / No.

19. Mikä oli paras asia, jonka ostit? / What was the best thing you bought?
Moccamasteri ja sohva! / Moccamaster coffee machine and sofa!

20. Kenen käyttäytyminen ansaitsi kiitosta? / Who's behaviour is worth thanking for?
Mursun ja Lauran. / Walrus and Laura.







21. Mistä innostuit eniten? / What got you most exited?
Ihmisistä. Vilpittömyydestä. Pienistä hetkistä arjessa. / People. Sincerity. Everyday moments.

22. Verrattuna tähän aikaan viime vuonna, oletko onnellisempi vai surullisempi? 
If you look back on last year the same time are you more happy or sad now?
Onnellisempi. / More happy.

23. .. lihavampi vai laihempi? / .. more fat or thin?
Lihavampi. / more fat.


24. .. rikkaampi vai köyhempi? / .. more rich or poor?
Köyhempi. / More Poor.

25. Mitä olisit toivonut tekeväsi enemmän / vähemmän? / What you wish you would have done more and less?
Enemmän blogipostauksia. Vähemmän yksinäisiä iltoja. / More blogposts. Less nights alone.

26. Rakastuitko tänä vuonna? / Did you fell in love this year?
Kyllä. / Yes I did.

27. Mikä oli mieluisin tv-sarja jota seurasit? / What was the most pleasant tv-series to follow?
Syke. / A finnish hospital tv-series called Syke.

28. Vihaatko tällä hetkellä ketään jota et vihannut viime vuonna samaan aikaan? 
Do you hate anyone right now you didn't hate last year?
En. / No.

29. Mikä oli paras lukemasi kirja? / The best book you read this year?
Anna Tommola - Seitsemäs käsiala ja muita kertomuksia

30. .. entä musiikillinen löytö? / And the best musical discovery?
Baroness & Woods of Ypress.          

31. Mitä halusit ja sait? / What did you want and got?
Parisuhteen jossa olen onnellinen. Mielenrauhaa. Turvallisen ja kodikkaan asunnon.
A relationship that makes me happy. Peace of mind. An apartment that is both safe and feels like a real home.

32. Mitä halusit, muttet saanut? / What did you want and didn't get?
Festareita ja ulkomaanmatkoja. / Festivals and trips to abroad.

33. Mitä teit syntymäpäivänäsi? / What did you do on your birthday? 
Virallisena syntymäpäivänä tein täyden työpäivän. / On my official birthday I worked the whole day.

34. Ketä kaipasit? / Who did you miss?
Muualle muuttaneita ystäviä. / Friends who moved out of my hometown.

35. Mikä sai sinut pysymään järjissäsi? / What kept you sane?
Työt, Mursu ja ystävät. / Work, Walrus and friends.

36. Miten kuvailisit vaatemuotiasi vuonna 2013? / How would you describe your fashion on the year 2013?
Farkkuliivejä ja huppareita. Isoja mustia neuleita ja villapaitoja.
Denim vests and hoodies. Big black knit garments and sweaters.





37. Kerro elämänohje, joka sopi vuodelle 2014. / A phrase for the year 2014 would be.
“Work. Don't Think. Relax.”                   


2 kommenttia: