torstai 16. lokakuuta 2014

Miscellaneous Thoughts


Syksy on kaunis. Ajoittain harmaa ja sateinen, mutta myös aurinkoinen ja kirpsakka. Onneksi uuden kämpän ikkunasta näkyy keskustan lisäksi myös vähän puiston kaistaletta eikä vain vastapäisen kerrostalon seinä.

Autumn in showing it's pretty sides. It's both grey and rainy but also sunny and chilly. Luckily the view from my new apartment's window shows also a part of a garden and not just the city and a wall of the opposite building.



Kaiken hyvän ruuan nauttimisen jälkeen lokakuu on ollut "takaisin ruotuun palaamista" -kuukausi. Olen kerännyt ilmeisesti talvivarastoja koko kevään ja kesän, mutta koska ne eivät näytä auttavan kylmään, olen päättänyt hankkiutua niistä eroon!

After enjoying every type of delicious foods it's time to get back in shape and October has been a month of making boundaries. During the spring and summer I have been collecting something to keep me warm for the winter. And because of it's non-warming reaction I have decided to get rid of it!



Kävimme ystäväni kanssa katsomassa Lapin Ylioppilasteatterin ¿Mikä Narttu! - näytelmän ensi-illan toissa viikonloppuna. Olin positiivisesti yllättynyt näytelmästä. Lyhkäinen, tiivis ja ajankohtainen tiivistys nykypäivän naisen elämästä stereotypioineen. Harmi, että näytelmän alku meinasi hieman mennä ohitse, sillä takanamme istui porukka, joista yksi käänsi seuraavalle dialogia englanniksi ja toinen kolmannelle sitä enspanjaksi. Kesti tovi sulkea tuo takana käytävä supina pois korvista.

We went to see a premier of Lapin Ylioppilasteatteri's play called ¿Mikä Narttu! (¿What a bitch!) with a friend of mine. I was very positively surprised about it. The play was short, compact and current with the plot of showing the life of a modern woman, included with some stereotypes. Too bad that I almost missed the beginning of the play. There was a punch of people sitting behind us that translated the beginning of the play's dialogue. First one translated it in English and the other one told what was said to the third one in Spanish. Had a hard time trying to concentrate on to the actual dialogue on stage.


Käyn läpi myös joka syksyistä hiuskriisiä. Mitä tälle voi tehdä? Miten tämän voi laittaa? Miksi punainen väri haalistuu niin nopiaa? Color maskilla parin päivän välein elävöittäminenkin käy kohtuullisen työlääksi ja haaveilen kunnon muhkiasta rastapöheiköstä. Sua nähhä! Nyt tuntuu, että tukka on vain joko kiinni tai auki, enimmäkseen pienellä nutturalla takana, sillä en tykkää että töissä hiukset roikkuvat silmillä.

I am going through the "every year autumn battle" with my hair. What can I do to it? How I can try to style it? Why the red color is fading so fast? I have been repairing it with color mask every few days but it's getting overwhelming. So I am dreaming of a nice punch of dreads. We'll see what happens! Now it feels that mostly I just let it be as it is or keep it in a bun in the back of my head because I don't want it to hang in front of my eyes while I am working.

Muuntautumiskykyinen fleda kyllä on sitä ei voi kiistää, mutta häiritsee silti tämä tylsyys.
Changing the style can make it look quite different, but I am still confused what to do with it.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti